PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Sila tinggalkan link anda, promise akan terus follow

Friday, November 11, 2011

perubahan positif

assalam...

agak kejam juga diri ini bile membiarkan blog begitu sahaja sehingga ada tertanya ' mane cite baru kau '
sory for those yg tggu..

ade mse terlupe juga, ade mse aku mls hehe lumpah manusia perasaan malas itu dtg

wahh, susunan kate aku da lain la..
alhamdulillah usia kite makin lame makin meningkat kematangan
same goes to me
manusia boleh berubah dlm sekelip mata

walaupon kite akan kate perubahan y mendadak boleh membuatkan kite berase benci dengan dunia ini..
tetapi InsyaAllah, perubahan ke arah kebaikan ade hikmah di hari kelak

itu yg berlaku kepada sy dalam temph beberapa minggu ini
perubahan yang ketare y kadang2 timbul perasaan benci.

astarfirullahhalazim nauzubillah

mengucap panjang aku..


aku y sebelom ini xpernah sekolah agama time sek menengah, time diploma pon kolej biase jek
tibe2 masuk KUIS kene tdung labuh :D

mse apply ingat kan kuis cm kolej islam lain, x ketat sgt. tp inilah reality nye

time orintasi, secare jujurnye, badan ini tidak mampu nk jadi hipokrit
xmampu nk pakai stoking sepanjang mase sbb xpernah n xbiase
xmampu nk pakai tdung labuh melebihi bahu sepanjang mase
xmampu nk pakai kain dalam sepanjang mase
xmampu nk jage tutur kate di hadapan lelaki sbb da biase berurusan dengan lelaki
tetapi itulah undang2 Allah, bukan undang2 kuis...

disini, kami diterapkan nilai ini
aku hari2 menangis mohon petunjuk Allah
dipermudahkan segale urusan
payah rasenye hati ini dengan perubahan mendadak ini...
sehinggakan pernah terpikir nk benti dari kuis sbb xbiase.

Alhamdulillah, inilah hikmahnye
bekalan akhirat aku
bile kite mengikut undang2 ini, jauhlah dosa kite sedikit sebanyak dapat mengurangkan dosa kite yang terlalu banyak.
 hati yng nurani, lame kelamaan mendapat petunjuk Allah InsyaAllah. 
tentu ade sebabnye dan hikmahnya Allah campak kan kite di sesuatu tempat..

banyak nye dugaan aku di Kuis selama 2 minggu di sini
mase orintasi masuk hospital
xtahan ng orintasi.. waktu makan die xleh gune tok org yang gastrik... 
kau akan masuk hospital nnti hehe

habis orintasi aku demam pulak...
Ya Allah aku xmampu nk harungi dugaan ini...
hari 1st kat kuis je aku da rse nk balik rumah nk benti kolej

lame kelamaan aku dapat membiase kan diri dengan ini semua. sangat tenag aku rase bile kat cni..
penuh dengan ciri islam y mendamaikan..
aku bersyukur sebenarnye disini... akhirnye..
dengan pakaian yg menutup aurat :D

YaAllah moga2 disini memberikan kejayaan Dunia dan Akhirat kepadaku

since aku kat cni, aku tertarik dengan selawat Nabi ni 

same la kite mengigati Allah  untuk bekalan akhirat kite.. sekurang kurang pon jangan la kite meninggalkan solat 5 waktu ^.^


sayonara

No comments:

Post a Comment